MINDFUL MINDS: A Jorney To Inner Peace

MINDFUL MINDS: A Jorney To Inner Peace

MINDFUL MINDS: A Jorney To Inner Peace

Okulumuz İngilizce Öğretmeni Aysel YAZICI tarafından yönetilen eTwinning Projesi "Mindful Minds: A JourneyTo Inner Peace"  projesi kasım ayında başlayıp ocak ayında bitecektir. Romanya' nın diğer kurucu olduğu projemizde Türkiye, Romanya ve Polonya'dan öğretmen ve öğrencilerimiz de katılacaktır. 

 

Mindfulness- Bilinçli Farkındalık, şimdiki an içerisinde gerçekleşenlere dikkat etmeyi, bu dikkatin niteliğini fark etmeyi ve tüm bu fark edilenleri nezaketle, yargılarımızın farkında olarak kabul etmeyi içerir.


Bilinçli farkındalık sadece şimdiki anda yaşamak ve şimdiki anı fark etmek değildir ve anlaşılması gereken iki boyutu vardır. İlk boyut mevcut an içinde olanları fark etmek, ikinci boyut ise tüm bu fark ettiklerimizi karşılama biçimimiz. O yüzden bilinçli farkındalığa, algılama ve algılananı kabul etmenin karışımından oluşan bir yaklaşım diyebiliriz çünkü sadece algılamak, dikkatten ibarettir; bilinçli farkındalık ise mevcut anı bilinçli bir akıl açık, sevgi ve şefkat dolu bir kalple algılamaktır.

 Proje Açıklaması:

Bu etwinning projesi, öğrencilere mindfulness (şu anda farkındalık) uygulamalarını öğrenme ve hayatlarına uygulama fırsatı sunar. Mindfulness, stresi azaltma, zihinsel odaklanma ve duygusal dengeyi artırma konularında yardımcı olabilir. Proje, öğrencilere bu önemli becerileri öğrenmeleri için fırsat tanırken, aynı zamanda farklı kültürlerden gelen öğrencilerle etkileşimde bulunmalarını sağlar.

 

 

"Mindful Minds for Students in Class" projesinin çeşitli önemli amaçları ve hedefleri bulunmaktadır:

Proje Amaçları:

1. Bilinçli Farkındalık: Projenin temel amacı, öğrencilere zihinsel olarak mevcut anı yargısız bir şekilde odaklı bir şekilde fark etmeyi içeren zihinsel uygulamaları sınıf ortamında tanıtmaktır. Bu amaç, öğrencilere deneyimlerine tamamen mevcut olmayı ve düşünceleri, duyguları ve çevrelerini daha fazla fark etmelerine yardımcı olmayı hedefler. 2. Stres Azaltma: Bir diğer önemli hedef, öğrencilere akademik ve kişisel stresi etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olabilecek pratik zihinsel uygulamalar sunmaktır. Zihinsel uygulamalar, rahatlamanın ve sakinlik hissinin teşvik edilmesi yoluyla stresi azaltma konusunda etkilidir, bu da öğrencilerin karşılaştıkları zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olabilir. 3. Akademik Odak: Proje, öğrencilerin dikkatlerini ve akademik performanslarını artırmayı amaçlar. Öğrenciler daha fazla odaklı ve dikkatli olduklarında bilgiyi daha etkili bir şekilde öğrenme ve akademik olarak daha iyi performans gösterme eğilimindedirler. 4. Duygusal Dayanıklılık: Duygusal dayanıklılık inşa etmek, ergenlik karmaşıklıklarıyla başa çıkmak için öğrenciler için temel bir gerekliliktir. Zihinsel uygulamalar, öğrencilere daha fazla öz farkındalık ve duygusal kontrol sağlayarak duyguları yönetmelerine ve zorluklara daha dengeli bir şekilde yanıt vermelerine yardımcı olabilir. 5. Empati ve İletişim: Proje ayrıca zihinsel uygulamalar aracılığıyla empatiyi, iletişim becerilerini ve öğrenciler arasında pozitif ilişkileri teşvik etmeyi amaçlar. Zihinsel uygulamalar, öğrencilere kendilerini ve diğerlerini daha iyi anlama konusunda yardımcı olabilir, bu da daha anlayışlı ve birbirlerini destekleyen bir sınıf ortamı yaratır.

 

04.11.2023 259